مداح مراسم ترحیم

اجرای مراسم ترحیم با توجه به سلیقه متفاوت و نوع فرهنگ ها متفاوت میباشد.در مراسم هایی که به عنوان مراسم یادبود برای عزیز درگذشته برگزار میشود بنا به رسوم دیرباز مداح مراسم ترحیم و بهشت زهرا و به اجرای مراسم میپردازد .اجرای مراسم ترحیم به صورت مداحی به شکل سنتی و مذهبی اجرا میشود . مداح با خیر مقدم به میهمانان برنامه خود را شروع میکند و سپس به قرائت قرآن میپردازد.پس از قرائت قرآن و خواندن فاتحه اشعاری در مزمت دنیا و آخرت خوانده میشود و سپس اشعاری در وصف پدر ، مادر ، فرزند ، برادر و خواهر و … اجرا میگردد و در آخر روضه ای در مدح اهل بیت (ع) خوانده میشود البته مراسم ترحیم را میتوان به شکل مداحی با نی نیز انجام داد .

مداح مراسم ترحیم

گروه موسیقی عرفانی آوای هجران با سابقه طولانی اجرای مراسم ترحیم عرفانی و با مشارکت خدمات ترحیم هجران از برترین مادحین کشور برای مراسم ختم دعوت به عمل می آورد .

مداحی با نی

مداحی با نی

برای اجرای مراسم ترحیم به صورت سنتی و مذهبی میتوان از مداح به همراه نوازنده ساز نی نیز استفاده کرد که مداحی با نی نامیده میشود که در هنگام اجرای مداح نوازنده نی نیز همراهی میکند و این شکل از مراسم هم به صورت مذهبی و سنتی اجرا میشود و بیشتر در دستگاه موسیقی دشتی به اجرای مراسم میپردازند و متفاوت از مراسم ترحیم عرفانی آوای هجران میباشد.

مداح بهشت زهرا

مداح بهشت زهرا

پس از فوت عزیزان مراسم های متعددی به عنوان مراسم خاکسپاری ، شام غریبان ، سوم و هفتم ، چهلم و سالگرد در منزل ، بهشت زهرا ، مسجد و تالار پذیرایی انجام میگیرد . برای مداح مراسم بهشت زهرا میتوانید پس از دیدن نمونه اجرا اقدام به رزرو نمایید. مداحی در سر مزار معمولا به شکل زبان حال خوانی معروف است که مادحین در دستگاه موسیقی دشتی به اجرای برنامه میپردازند.

شما میتوانید جهت رزرو و کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت نمونه اجرا به صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید.